Helt fantastiskt väder måndag!

Jag tog Seffrin-taxen med och gick ner till sjön. Men jag borde ha tagit sparken för det var bra is på vägen på det. 
 
 Prästeparken var ju bara så vacker med all rimfrost kvar på träden och solen som lyste igenom
 
Det är stora och mäktiga träd.
 
 I småbåtshamnen är det lugnt, bara en lite strimma vatten
 
 
Långt där ute satt en liten flock kråkor på isen. De höll till i skarven mellan den gamla isen och den nya. Kanske lite nivåskillnad där. 
 
 
 
Nu ligger isen även i viken. 
 
Jag vet inte hur tjock isen är här. Igår borrade Roland längre ut och det var 15 cm. Börjar bli läge för isfiske.
 
Seffrin skulle gärna jaga lite på de rådjursspår vi såg och som var färska. Men nu får han vänta till oktober, tittar oförstående på mig, han har noll sympati för gällande jakttabell. 
Borde gå att åka skridskor här nära bryggan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback