Vakuumpremiär!

Alla säger att det är så bra att packa in matvaror i vakuum innan man lägger ner i frysen. Jag har aldrig testat förut så idag blev premiär. Det blev lite misslyckande först innan vi kom på att det var noga med hur man lade den övre påskanten i maskinen. Den får inte täcka den lilla runda ventilen i mitten, den som ska suga ut luften ur påsen.  Men när vi lade den rätt så fungerade det, luften sögs ur. Sen svetsade det hela igen automatiskt. 
 
Det här funkar ok, men jag gör inte vågen. Det tar lite längre tid än att bara stoppa i påse, klämma ur luft för hand och sätta på klämma. Och jag tycker det ser ut som om det är mer luftfickor kvar bland grytbitarna efter vakuum än när jag bara trycker till med handen. Påsarna är liksom lite stelare.
 
Men vi får se hur det blir när vi tinar upp och ska använda. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback