Blommande hörnet på altanen lever än!

Det är inte så enkelt att ha blommor och andra odlade växter ett sånt här torrår! Jag har ibland vattnat två gånger om dagen på mina krukor och urnor. Det är färre nu än för några år sedan, jag trappar ner. Och det är jag tacksam för i år när det har krävts så mycket vattning och gödning för att hålla liv i dem. Tomaterna skördar jag ibland i flygande fläng, så goda! Tack Eirin! Grönsakerna i pallkragen till vänster har farit illa. Då när vi fick 21 millimeter regn på en timme så glömde jag dra in den under tak. En generation sallad och dill bara smulades sönder, medan persiljan och ruccolan bara breder ut sig.  Jag sår nog inget mer nu, bara skördar av det som redan finns av kryddväxter;  gräslök,timjan, rosmarin, gräslök. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilken imponerande och vacker blomning ni fortfarande har! Här ser det tröttare ut.

Svar: Jag har minskat ner från tidigare, men roligt att flitig vattning hållit blommorna vid liv
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback