Äntligen grillning!

 En hel sommar har vi haft  utan grillning eftersom brandfaran varit så stor. Det finns alltså ett stort grillbehov uppdämt. ;- )) Igår kväll blev det grillknyte med goda vänner M. och R. . Vi har gjort det här en gång varje sommar i 15 år tror jag. Vännen M. har ett förflutet i restaurangbranschen med goda kunskaper om både mat framför allt vin. Det är så roligt att ta del av hans erfarenheter.   Det blev alltså både Medelhavstema och närproducerat igår ;-)  Älgbiffar och potatisallad och inlagd vitlök
 Paprika och bröd
 Abborre i grillpaket med citron och olika kryddor. Den var dagsfärsk, fint fileead. Dessutom svenska kotletter väl kryddade
 Potatis kokad och grillad som på Kanarieöarna.
 Bananpaket med choklad, nötter o honung. Sen blev det sommarens sista svenska jordgubbar och vispgrädde till dessert.  En fin sommarkväll, med god mat, goda viner och trevligt sällskap. Bättre blir det inte!   Och inte en enda mygga, vilken lyx! Fast Roland fick en fästing som vi tog bort direkt vid hemkomsten. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Visst har man saknat att grilla så jag tror det blir grillat på lördag igen. Förmodligen kyckling skulle jag tro...

Svar: Tacksam för tips på grillad kyckling. Jag vågar inte för jag är rädd att det inte ska bli genomstekt och så får någon värsta magsjukan. Eller du kanske köper färdigstekt o lägger på grillen?
Inga Magnusson

Postat av: FREEDOMtravel

Härligt att kunna grilla igen! Gott om godsaker på grillen ser jag! Älskar abborre :)

2018-08-24 @ 21:00:34
URL: http://www.freedomtravel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback