Mammas gamla kärra tappade hjulen...

... men Roland lagade dem, snodde ihop tejp och satte fast dem Det duger länge
 
Mamma köpte den här kärra någon gång på 50-talet och den var med henne ute i trädgården varje gång sedan dess. Och den är verkligen perfekt för sitt ändamål; lätt att lyfta omkring, lagom höjd när man kryper på knä och vill göra sig av med ogräset, lätt att lyfta bort korgen och tömma, enkel att dra omkring överallt. Det är alltså den utlimata hjälpen i trädgården. Jag ärvde den efter min mamma och tyckte det var tråkigt när den gick sönder igår.  Men som  sagt, Roland orkade fixa den så nu funkar den igen. Om jag vore ung och energisk så skulle jag starta en tillverkning av såna här kärror, för jag tror inte att de finns längre.  Skulle bli en försäljningssuccé. 
 
Jag fortsätter mitt krafsande bland vinterståndare från förra året. Det går inte fort men en liten bit i taget. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Praktiska arbetsredskap ska verkligen inte underskattas:D

Trevlig söndag!

Postat av: Veiken

Va? Finns inte dom kärrorna längre. Dom var ju ganska vanliga förr!

2018-04-22 @ 13:46:16
URL: http://veiken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback