Krigsmakten Sveriges handdukar har jag!

 
Kuriosa är det att äga en bunt handdukar från krigsmakten Sverige! ;- )) De är vävda av grovt tjockt linne, perfekta att ha till att torka kött torrt exempelvis. Jag köpte dem för många år sedan på ÖB som då hette Överskottslagret, eller kanske Överskottsbolaget, vilket betydde att man sålde ut sånt som försvaret inte behövde längre när det i princip skrotades. . Och jag kan tänka mig att handdukar märkta med KRIGSMAKTEN inte längre var aktuella att använda när man bytt namn till Försvaret. Vore roligt att veta när namnbytet skedde. Kanske någon gång på femtiotalet? I så fall är handdukarna minst 70 år gamla. Men funkar perfekt som handdukar ännu. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Även jag har några sådana i ett skåp någonstans. Ett minne från min tid i lottakåren... Nog är de av god kvalitet!

Svar: Suveräna!
Inga Magnusson

Postat av: Henrik

Hej Inga,

Såg detta inlägg som är några år gammalt. Men tänkte höra med dig om du har några handdukar där det står krigsmakten kvar att sälja?

/ Henrik

Svar: Jag är inte pigg på att sälja dem, använder dem till att torka kött torrt när jag skurit rent och sköljt. Men jag blir förstås nyfiken på vad du skulle vilja använda dem till
Inga Magnusson

2021-09-28 @ 08:20:53
Postat av: Henrik

Halloj,

Nostalgi från min barndom då vi hade dessa på vårt landställe med morfar och min pappa som hade dessa :-)

2021-09-29 @ 09:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback