Värmevästen är kanonbra!

Det bästa jag har köpt på länge är värmevästen, jag som är så frusen! Hade den igår eftermiddag på rådjursjakten. Man har batteriet i fickan (två följer med ) kopplar och trycker på knappen som lyser. Det finns tre värmelägen; grönt, orange och rött. Numera har jag den alltid när vi är ute i skogen och  släpper Seffrin. Ofta blir det så att man går snabbt i terrängen och då behövs ingen extra värme, bara att stänga av. Sen står man still och väntar länge och då blir det kallt, men med västen så blir man varm direkt. Alternativet är ju att bylta på sig mer kläder men då blir man svettig och så fryser man ännu mer när man står stilla. Den här västen har värme bak på ryggen och ner mot midjan. Men jag tror att det finns nyare varianter som har värme runt om. Rekommenderas!
 
Dagens agenda har innefattat shopping i Åmål. Dom har en Jyskbutik och så ett par bra second hand. Det blev lite investeringar till sommarhuset. Skönt att vika en dag för inköp  så här ibland och inte bara handla i flygande fläng.  Roland försvann till bastun med god vän och jag har under tiden haft ett långt tel-samtal med svägerskan om ditten och datten. Sen blir det nog räkor som gubben har beställt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback