Töcksforsbesök och skogsavverkning

Jag måste skjutsa Roland till Töcksfors idag för han skulle hämta sin traktor. Då passade jag på att ta en tur till köpcenter. Det är jättestort. Töcksfors ligger nära norska gränsen och gränshandeln blomstrar, många  varor är billigare här i Sverige så det blir gott om norska kunder. Det finns dessutom  ett köpcenter till i Töcksfors, på andra sidan samhället. Det blev en lugn promenad den kilometer som jag tror det är invändigt runt det hela. Jag föredrar det här köpcentret när det ösregnar, som det gjorde idag, för man kör in bilen under byggnaden och ta hissen opp.  Gjorde några fynd, men köpte inga paraplyer. ;- )) I många av butikerna hade Black Friday redan börjat och pågick hela helgen inte bara fredag.
 
Just nu morrar en maskin här på Liane. Det är Jens E som gör en liten avverkning.Han är duktig och det går så smidigt. Jens har släktingursprung i Skogen här i Sillerud och är bror till vår dotters goda vän Jonna. Världen är liten. Det är skillnad mot hur det var med skogsarbete  när vi var barn. 

Kommentarer
Postat av: Veiken

Det är så häftigt att se på TV när det är skogsavverkning! Smidigt, snabbt och skickligt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback