Nu slutar vi mata fåglarna!

Det kanske är för tidigt men någon gång måste man avsluta. Jag tror att de kan få tag på egen mat nu. Ekorren har inte gett upp. Häromdagen hade han parkerat sig mitt i fågelstugan och mumsat i sig en stor matportion. Han var så rund att han knappt kunde röra sig. Säkert har han tagit en del talgbollar också.
 
Enligt grannar runt oss så ser man koltrast sedan någon vecka och starar sedan några dagar. Förra året hade vi tofsvipa den här dagen men ännu ingen i år. Lärka har jag inte fått rapport om. Sångsvanflocken i tjärnet har jag inte sett på några dagar, den har nog dragit vidare norrut efter några dagars vila och äting.

Kommentarer
Postat av: Veiken

Hela Sverige vaknar sakta men säkert ur sin vinterdvala! Ljuvligt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback