Ogräsbekämpning på Liane med brännare!

Igår mändag blev det ogräsbekämpning på Liane. Jag fick snabba mig mellan den hårda vinden och regnet. Det var någon timme där emellan som var både vindstilla  och torrt. Ogräset på Liane försöker jag ta död på med hjälp av den här brännaren, gastub med ett rör. Vill inte använda bekämpningsmedel eftersom barnbarnen ska vara där i sommar. Jag hann även krafsa lite i rabatterna och få bort det värsta. Det torra i buskarna fick sig också en duvning.  Det får duga även om det finns mer att göra. Roland satte upp den nya vimpeln och röjde gräs som inte robot-Einar kommer åt. Om någon vecka drygt så ska det vara fullt ös här med glada hopp och skratt.
 
I kväll ska vi ha grillknyte på stenen i sjön med goda vänner. Det ska bli roligt. 
 
Vill bara påpeka att både huset och flaggstången är helt lodräta. Det är mobilens kamera som vill ha vidvinkel och då blir det så här. ;-))

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det låter som ett smidigt tillvägagångssätt som skulle passa oss med.

Svar: Jag har kört över allt ogräs en gång nu, men vet inte om det funkar än. Vi får se
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback