NU ÄGER JAG MIN TID!

Jag äger all min tid framöver nu när jag är avtackad som pensionär. Det är en svindlande känsla av frihet. Jag väljer helt själv om jag vill ägna mig åt nyttigheter eller nöje, om jag vill städa köksskåpen ordentligt ett par dagar eller ägna mig åt en god bok, eller träffa barn o barnbarn, eller bara vara lat, eller laga mat.
 
Fast inblandat i frihetskänslan  finns ett litet stråk av ödslighet också. Svårt att hitta sysselsättningar som känns lika meningsfulla som  jag har upplevt mitt jobb. Det kan samtidigt vara lite av tjusningen också, att lämna tiden med meningsfulla plikter bakom sig och bara laja runt lite. Går säkert att träna på det. ;-)) Gissar att pensionärslivet behöver nåt år för att finna sin form.
 
Tack alla för vackra blommor, fina minnessaker, goda ord och som sagt kul  spex!! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Veiken

Grattis och välkommen till gänget! Efter en liten tillvänjningstid kommer du att hitta aktiviteter...

Svar: Tack! Jag tror också att jag vänjer mig, men visst känns det lite äventyrligt just nu innan det nya livet hittat sin form.
Inga Magnusson

Postat av: Znogge

Självklart kommer det att innebära en omställning men jag tror säkert att du hittar mycket meningsfullt att fylla tiden med. Hos oss vikarierar många som gått i pension...

Svar: Just nu har jag ingen lust att gå in o vikariera, det roliga med jobbet var ju just att skapa det själv. Men vi får se.
Inga Magnusson

2017-06-19 @ 09:40:29
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback