Temperatur- och väderrapport

 
Vackert idag. Ute är det runt 14 grader minus nu när solen lyser, var 17 som kallast imorse. Pannan på Liane slår på när det blir så kallt, det ryker ur skorstenen.
 
Roland har 39 grader nu på morgonen. Plus. Djup ond hosta, ont överallt. Sämre idag och ligger mest  stilla. Så jobbigt. Han har nog aldrig varit så sjuk i hela sitt liv säger han. Och det stämmer nog, jag kan inte minnas i alla fall. Verkar vara influensa. Märkligt att jag inte blivit smittad än. Går här och känner efter om det inte har börjat lite grand i någon kroppsdel men inget.  Nu ska jag i alla fall gå en promenad i solskenet.
 

Kommentarer
Postat av: Veiken

Ajaj, ojoj.... influensa är inte roligt. Jag hoppas verkligen att du klarar dig! Håller tummarna för det!

Svar: Tack för omtanken!
Inga Magnusson

Postat av: åsa

Stackars Roland som fått den djävulska influensan, för djävulsk är den!
Maken är inne på sin 3:e vecka nu med hosta och snörvel, jag är bara inne på min andra jag ;)
Hoppas du klarar dig!
Ha dé!

Svar: Tänkte på er direkt när Roland blev så plötsligt dålig. Har ju följt ert elände på fb. Verkar bli så utdraget och ni är alltså inte ok än? Just detta att vara så totalt orkeslös har han nog aldrig varit med om förut. Har du nån pejling på hur lång tid det tog att bli smittad, alltså inkubationstiden? Jag går ju och väntar på mitt utbrott. Kan inte tänka mig att jag slipper undan.
Inga Magnusson

2017-01-05 @ 15:39:44
URL: http://tantraffas.blogg.se
Postat av: Eva Andreasson

Stackars Roland. Jag brukar säga till folk som klassar en förkylning som influensa att har man haft det så vet man....
En vecka med hög feber är inte konstigt och bedrövlig hosta ....

Svar: Var på VC idag och fick just domen influensa. Verkar vara den första i hans liv, han brukar klara sig. Man brukar ju skoja om mäns förkylningar men han är verkligen skruttig och helt orkeslös.
Inga Magnusson

2017-01-05 @ 17:42:23
Postat av: FREEDOMtravel

Vackert med snö! Vi har oxå snö här i österrikiska Alperna (tur eftersom de inte hade det för några dagar sedan). Önskar krya på sig till Roland!!!

Svar: Tackar för det! Kul med snö och alper o Österrike. Ska gå in o kolla var det är ni är någonstans.
Inga Magnusson

2017-01-05 @ 22:05:18
URL: http://www.freedomtravel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback