Tala med hundar!

Min lille tax Seffrin förstår mig!! Det känns bra. Idag gick jag ut med komposten  precis förbi honom när han var i hundgården och jag sa i vanlig samtalston
- Nej, vi ska inte gå ut. Stanna där
 
Då sa han inget, bara stod stilla,  viftade artigt på svansen och kollade på mig.
 
Någon timme senare var det dags för dagens hundpromenad. Jag gick ut i samma kläder som förut och närmade mig hundgården och sa i vanlig samtalston
- Nu ska vi gå ut och gå
 
Då började han skälla vilt av glädje och hoppa opp och ner.
 
Han är bara två år men känns redan helt som en familjemedlem. Han hänger inte med i några mer intellektuella resonemang ;- )) men fattar det han måste fatta liksom av det jag säger. "Stanna" är kommandot när han måste stå still (exempevis för att jag vill kunna koppla honom eller stanna och ta kort) och "Det räcker" är kommandot för att han inte får dra i långkopplet. De funkar alltid och det blir roligare att ha hund när vi förstår varandra.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback