Dom funkar inte!

Vi köpte ett antal och körde ner i marken runt huset. Tanken var att de skulle lysa upp tillvaron under den mörka årstiden. Tricket är ju att de samlar energi från solljuset på dagarna och ska lysa under den mörka delen av dygnet. Fast dom funkar inte. Tänkte först att det kanske var för lite soljus under dagarna, det räckte  inte till för att få energi till mörkret faller på. Men så var det inte alls. Spelade ingen roll om det var solsken hela dagen, det lyste i alla fall inte när det blev dunkelt. Nästa tanke var att de kanske haft snö / rimfrost på ovansidan under dagen, men jag gjorde rent dem noga ett par dagar. Det gick ändå inte.  Besviken är jag förstås. Nu har jag köpt några vanliga  ljus med batterier istället och led. De lyser fint och jag hoppas de går länge. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback