Värmlands museum.

Mitt emot Lerins konstmuseum ligger Värmlands museum. Jag var där i samband med Lerinbesöket.  Det är perfekt att planera för äting här, man har suverän lunchmat. Och det var som vanligt bra vid besöket i onsdags. Byggnaden i sig är vackert gjord och jag gillar ju tänkespråken på fasaden.
 
Och efter två veckor i andra landskap så kändes den här skylten relevant. ;-))
 
Detta är en speciell skapelse, för tankarna till den där väggen i Seattle med en massa tuggummin.
 
I restaurangen så fanns en trevlig fotoutställning från fotoklubbarna i länet. Den var absolut sevärd och vinnare ska utses framöver. Bilden här gör inte fotot rättvisa.
 
Annars var det en stor fotoutställning med rovfåglar. Pampig i sig med färgerna och formaten, men ändå inte min grej på något vis. Jag gillar absolut fåglar i olika storlekar och modeller men hellre live. Och jag gillar foto, men kanske mer finstämt, återhållsamt och med en kommunikation till betraktaren. Fast jag inser förstås att detta har en stor publik.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback