Långpromenad med våra fyra hundar!

Jo, det blev en tur igår kväll med de fyra hundarna. Tax Seffrin har ju jag så han syns inte. Men de övriga är ju Jazz och Hambo som är hamiltonstövare och så Hej som är dunkerstövare. Nu tränas lite att gå fot snyggt och det mesta funkar med flera hundar tillsammans. Hundar är ju flockdjur, trivs i grupp.  Jaktsäsongen är över för våra hundars del och nu kan det bli utställningar. Då gäller det att kunna visa sig snyggt och gå prydligt i koppel, inte streta och dra och hoppa. Valpen Hambo i mitten,  är läraktig, fattar snabbt. Seffrin är också bra att gå med. Han slutar dra i långkopplet när jag säger att det räcker. Och han står helt still när jag säger stanna. Bra när jag behöver ta bilder eller så. Gamle Jazz går snällt som han ska, behöver inte ha koppel ens. Dunker Hej busar lite mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback