Viltobs igår fredag

Jag har aldrig sett så mycket rådjur på en gång som igår kväll. När jag var ute och gick så stannade jag upp strax efter ålderdomshemmet i Guttarbol, tittade neråt och såg följande samtidigt
 
1 get med 3 killingar
1 get med 2 killingar
1 get till med 2 killingar
1 bock
 
'De gick inte i en flock förstås utan mumsade och åt  på varsin vall. Bocken var mökare än de andra, gick närmare skogskanten och försvann snabbast av alla när jag kom närmare.
 
Vid halv nio åkte vi på "älgsafari" en liten sväng och såg då
1 älgtjur med skovlar men inte så stora vid Holstorpet
1 älgko med kalv nerom Liane
 
1 get med 1 killing
1 bock
 
Bocken kan vara densamma som jag såg tidigare under kvällen. Han var också mörk över ryggpartiet, skrek till ilsket några gånger över att bli skrämd och rusade iväg med snabba språng.
 
Vi ser lite älg numera men många rådjur och de  är rätt stationära, går på samma vall och betar dag efter dag.

Kommentarer
Postat av: Veiken

Det är underbart att åka på viltsafari och se djuren i naturen! :)

Svar: Ja, just i solnedgången och efter så ser vi ofta vilda djur.
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback