Så är då den här dagen slut!

Förutom mycket annat innehåll så finns i just den här dagen på året minnen av min mamma. Den 20 september var hennes födelsedag. Jag har tänkt mycket på henne idag och jag undrar alltid hur det var på Karlbergsvägen nr 65 i Vasastan,  den där dagen 20 september 1917 när min mamma föddes  Så småningom ska jag släktforska så mycket jag kan om det, kanske söka i barnmorskejournaler där jag inte varit än. Men det projektet finns kvar till tillfällen när jag har mer tid. Men min mamma lever mycket med mig än, fast hon varit död sedan 6 år. Och det är inte min gamla skröppliga mamma jag tänker på varje dag utan min friska starka mamma. Trodde inte att det skulle bli så här men det blev det, minnena är starka och finns som sagt varje dag närvarande på ett eller annat sätt. Hon lever inte mer på jorden men i mitt minne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback