Älgflugepanik ....

.... var jag nära att drabbas av igår kväll. Kände att de kröp här och där efter att vi kom hem från skogen, men kunde inte ana att det var så många. Jag plockade ur kläder, hår och på kroppen!!! Det ville aldrig ta slut. Tappade räkningen men gissar att det var 25 - 30 stycken sammanlagt.  Tyckte att jag försökte vara heltäckande för att stänga dem ute, men det hjälpte inte, de tar sig in överallt. I den här sommarvärmen som vi har nu så blir de många och pigga. Vi får hoppas på några rejäla frostnätter så antalet kan minska något.
 
Det är torrt i skogen, bäckar och vattendrag är ofta torrlagda nu.
 
Kavelbro tror jag att det kallas
 
En vacker skog gick vi i. Ägaren har vårdat den väl, det är som en park. God reklam för privat skogsägande.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback