Ledig dag!

 
Inte fel med en helt ledig och oplanerad dag. Kanske tar jag mig samman och putsar ett fönster eller så. Om jag får lust! Det är ju ett slags beting under älglovsveckan; ett fönster per dag. Himla trist jobb, passar bäst i små portioner.  I så fall får det bli på läsidan av huset för det blåser en hel del. Plantering av  vinterdekorationer sparar jag till en solig dag framöver, det ska komma såna.
 
Maten är lättvindig idag; vi är bjudna på grillning mitt på dagen i grillhuset på Liane och i kväll får det bli rester från gårdagens viltsoppa. Vi blev åtta personer, älgjägare, här på soppa och risgrynskaka igår. Trångt men gemytligt. Ett skämtsamt gäng som känner varandra sen tidigare, hög stämning och goda historier. ;- ) Ja, och så information om årets älgjakt förstås.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Själv funderar jag på att anlita en firma som regelbundet kommer och putsar. Ett beting i min smak ;-)

Ha en bra söndag!

Svar: Tack, du också! Vore inte helt fel med fönsterputsfirma, men klart skämmigt nu när jag bara jobbar två dagar i veckan och inte har några krämpor att skylla på.
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback