Hyfsat lydig Seffrin!

Mitt mål har varit att han ska kunna gå fot under en del av våra promenader, att han ska kunna stanna och stå still utan att dra (om jag behöver ta upp kameran eller så), att han ska kunna gå i långt koppel utan att streta och dra.
Gå-fotkommandot är förstås "Fot", stannakommandot är "Stanna" och kunna gå i långkoppel utan streta-kommandot är "Nej! Dra inte"!   Nu lyckas han inte alltid men är ändå hyfsat lydig och vi har tränat så mycket att han vet vad jag vill. Gör för det mesta rätt. Sen kanske vi möter två andra hundar på promenad med sina mattar och då faller en del ;. )). Våra promenader är i alla fall betydligt mer njutbara med en lydig hund än med en självsvåldig och olydig. Bästa effekten får jag när jag tränar några korta pass varje gång vi är ute. Han är en söt liten plutt!

Kommentarer
Postat av: Annika

Så fin liten hund. Han kommer nog att bli jätte duktig då han har en så klok Matte. Ha det nu så gott. Kramelikram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback