Fasannytt!

Hörde ett fasankackel igår när jag joxade i köket. Gick ut på trappen och hann precis se en fasantupp försvinna runt husknuten mot källartrappen. Jag ställde in kameran på filmläge och smög ut altanvägen. Såg först ingen fasan alls. men till slut märkte jag att det rörde sig lite i spireahäcken vid vägen. Där var det fem stycken, tre tuppar och två hönor. Det är vad vi har sett i en grupp nu de senaste dagarna. Jag lyckades få lite film på dem och den kan man se på min facebook lite senare idag. Först ser man bara buskarna, men en bit in kommer fasanerna i närbild. Det går att zooma filmningen med min nya kamera.
 
Ser ut som om det är fem stycken kvar av de ursprungliga 16. Resten verkar ha försvunnit älgjaktsveckan, om det nu inte är så att gruppen delat sig och några finns på annat håll. Hoppas de här klarar sig. Vi matar dem fortfarande i voljären.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback