Dagens fönster!

Jag ska alltså putsa ett fönster varje dag under lovet. Ett himla tråkigt jobb som jag pytsat ut så för stå ut. Men min karaktär är inte den bästa. Jag ligger redan ett fönster back, lyckades hitta en ursäkt för att inte ta nåt igår.. Det här är inte det lortigaste eller det största fönstret men det med mest grejer att plocka undan. Mycket gröna växter och en del foton som inte syns på bild. Fönstren ser svarta ut men det är de inte, de är mörk bruna och är kvar från när vi byggde huset 1977. De är av hög kvalitet och  himla fina tycker jag men det ska man nog inte tycka om såna här mörka gamla. Nackdelen är förstås att man måste öppna upp mellan rutorna och putsa mellan. Men jag ska klara av det! Kämpar!
 
Klart är fönstret, putsat utan och innan, växterna är rentorkade och renklippta,  fotona dammade. Tänker mig ofta att jag är lite minimalist, men tji heller. Här är det mycket tjafs, vore kanske snyggare som bilden ovan utan grönt. Får fundera på det.
 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Putsa mellan fönsterna är verkligen en plåga! Det slipper jag i alla fall...

Svar: Grattis!
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback