Vitamin med fårull eller ko-klövar???

Vilket ska man välja??
 
Jag går ju på det som står om hälsa i tidningarna typ 5:2, kokosolja, ingefärshots, ecomärkt, sverigemärkt. You name it!  Och nu ska man äta D-vitamin. Det beskrivs som solvitaminet, det vi måste äta när solen inte längre ger oss det med automatik. Annars kan man bli vinter-sur och det vill man ju inte.
 
Plikttroget gick jag in på närmaste hälsokost och kollade. Där kunde man alltså välja på D-vitamin med antingen fårullprodukt eller gelatin från kor ( rimligen klövar). Båda  kväljer mig lite men jag tog den med klövar och håller tummarna att de var ordentligt rengjorda innan de blev biprodukt i mina "D-Pearls".
 
Nu ska alltså
 
"...immunsystemet få normal funktion och det bidrar till att bibehålla normal benstomme, tänder och muskelfunktion"
 
Höga ambitioner från en liten pärla. Om det gör någon mätbar skillnad lär jag aldrig få veta men man ska inte underskatta placeboeffekter! ;- )) Så jag mumsar på, en om dan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback