Våra fasaner börjar bli vidlyftiga!

Nästan hela förmiddagen har fasanerna ätit under fågelstugan. Medan jag stod och kollade på dem så flaxade en tupp till och flög upp här! Sen promenerade han hela vägen till änden! Då hoppade han ner igen och fortsatte att äta.
 
Där oppe sitter han.. Det gula och röda är bara speglingar från köksfönstret. Jag var ju inne när jag tog bilden.
De fem fasanerna, tre tuppar och två hönor har alltså  ätit nerfallna fågelfrön i flera timmar idag. Ibland gjorde de en tur till vägen och plockade  i sig småsten. Jag är jätterädd att de ska bli överkörda, bilar stannar ibland för att låta dem passera. Gissar att fasaner har höns- matsmältning och behöver ha grus för att det ska fungera. Hoppas alla som kör förbi tar det försiktigt och räknar med fasanerna.

Kommentarer
Postat av: Veiken

Oj så stora dom har blivit. Det gäller att dom lär sig trafikreglerna, men du är ju lärare så det går nog bra! :)

Svar: Ha ha... det vore nog att ta sig an en yrkesmässig överkurs att lära fasanerna trafikvett. De har ju blivit skrämda av bilar några gånger men lär sig inget av det. Jag funderar på att sätta ut grus nära matplatsen istället.
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback