Släktträff på Tomtebogatan!

 
I söndags i Stockholm,  träffades vi; sonfamiljen, svärdotter Carins föräldrar och Carins syster-familj för lite gemensam äting. Himla god start med en syrad grädde, hackad rödlök, hackad dill och rom plus chips. Så läckert! Kan vara röd rom också, här är det svart.  Sedan god fisksoppa med olika fisksorter i och syrad lök. Måste få recepten sen så jag kan härmas! ;- ))
 
 
 
Jag bidrog med en tårta från NKs saluhall; havtornsmousse med karamelliserade nötter. Glutenfri dessutom! ;- ) Jag letade länge tårta i centrum, trodde det skulle finnas massor av konditorier, men det gjorde det inte. Jag kunde inte finna ett enda.  Till slut kom jag på att  NKs saluhall har allt möjligt i matväg så det fick bli mitt val.  Barnen fick förstås glass och chokladsås.
Det blev en himla kul eftermiddag, massor av prat och lek och bus. Videosnutt på facebook.  Barnen är nästan jämngamla och har så roligt tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback