Naturens egna formationer !!!

Jag älskar verkligen skogen och har alltid gjort det. Tillbringade rätt mycket tid i skog när jag var barn också. När vi gick ut i går eftermiddag så hade jag inte kunnat gå i skogen på flera veckor pga en tröttande snuva. Men igår var det fantastiskt fint på eftermiddagens rådjursjakt och vi hann med en hel del innan Seffrin fick opp.  Den mjuka mossan i ett parkliknande gammel-skogsområde är helt ljuvlig. Lysande grön, ser mjuk ut som sammet och doftar gott. 
 
Jag var inte säker på vem som gjort så här, men Roland visste. Det är någon hackspett, typ större som letat käk.
 
Gamla murkna träd får ofta spännande former.
 
Märkliga svampar trivs på dem. Fast jag kan inga namn.
 
Framgår inte på bilden tyvärr men en del grön mossa är verkligen nästan självlysande grön.
 
Vaatten i bäckarna är det igen, åtminstone lite. Mycket har varit helt torrt under den här sommaren och hösten, men nu har den senaste tidens regnande gett resultat och det porlar igen.
 
Ett par vanliga kantareller hittade vi också, de fick bli en del av kvällsmaten.
 
På vår skogstur såg vi inte bara naturens egna formationer utan även människors skapelser. Bilder av dem kommer imorgon. Det var tacksamt fotoväder, ingen sol men ett klart ljus mitt på dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback