Just nu - isskimmer över Östra Silen!

Just nu, mitt på tisdagen den 29:e november är det ett isskimmer över sjön. Det är en molnslöja över himlen som gör landskapet vackert och skuggfritt .
Vi håller förstås tummarna att vi ska få en tjock is innan snön kommer och isolerar. Det ar så fint för 3 år sedan, hela vintern!
 
 
Jag har just avslutat en långpromenad med min tax Seffrin. Det är fantastiskt fint, lite frost, vindstilla och solsken.
Bättre blir det inte!
Såg ett par rejäla svampar men tog inte med.
 
Så här kan det se ut efter en byväg på landet!  Trädet kan alltså när som helst falla över ledningen. Men sånt här ansvara markägare och vägförening för själva. Det kommer ingen statlig eller kommunal myndighet och ingriper. Folk som bor på landet får ta ett stort ansvar tillsammans för att  logistik, vägnät och annat ska finna tillgängligt.  Det är vägar som ska hållas fria, plogas, skrapas, grusas osv. Annars finns det faktiskt inga vägar att köra på.  Ibland undrar jag hur det formar landsbygdens männskor att man självklart alltid har ett så stort och gemensamt ansvar för den egna miljön.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback