Ginon helt ok!

Nu ikväll bjöd vi några goda vänner på grillning här hemma. Det var sommarvarmt och skönt att sitta på altanen. Desserten var Gino och nu hade jag filat lite på den sen förra gången.
 
Grundreceptet är tydligen jordgubbar, kiwi och banan samt riven vit choklad ovanpå. Så nu höll jag mig till det, det blev inte så blaskigt och inte så mesigt i smaken som när jag hade med päron och äpple. Frukterna i bitar i ugnsfast form, strö vit choklad över, in i ugnen ca 5 minuter. Man får passa så det inte bränns . Chokladen blir simmig på botten i formen så där som man vill ha den. Det hela serveras med vaniljglass eller grädde. Vi fick den här desserten hos Kjell o May för ett tag sen och nu ringde jag och fick rådgivning. Tack för den, nu funkade det.
 
En fin kväll med Snarkilsgänget blev det, himla trevligt folk som vi uppskattar att ha som vänner sedan många år.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback