Sparrisfrossa och en kopp kaffe med Asbach Uralt!

Otroligt lyxigt med frossa på vit sparris som kom igår.  Sparrisen ska sköljas noga och skalas ännu noggrannare, kokas i så där 3 - 5 minuter i saltat vatten. Till den blir det skinka och hollandaise / smör. Och ett vitt vin som vi fick idag.
 
Och till kaffet efteråt en liten Asbach Uralt, kom också igår. En ovanlig lyx som jag tror att man inte kan köpa i Sverige. Vi har ett oförglömligt minne med just Asbach Uralt men det ska jag inte berätta här. Det är nog preskriberat nu så där 30 år efteråt.

Kommentarer
Postat av: FREEDOMtravel

Jag måste prova vit sparris snart! Vet inte om jag gjort det, men vi har snöat i på grön sparris nu och älskar det! Ikväll blev det laxfärsbiffar med klyftpotatis, grön sparris och citrusaioli. Sååå gott! :)

Svar: Taxfärs??? Färs på taxar!???
Inga Magnusson

Postat av: Znogge

Den måltiden klagar man inte på!

2016-06-12 @ 20:47:25
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback