Smokerkungen - Magnus Axelsson Furnäs!

Ibland utvecklar någon en kunskap och ett intresse till mästerskap. Magnus har gjort det med långmatlagning i en speciell genre, röka - grilla. Igår kväll på Stationscafét erbjöd han revbenspjäll, pulled pork och hamburgare. Jag tog pulled pork förstås och det smakade helt gudomligt. När jag frågar hur han gjort så får jag en så lång förklaring att jag inte kan minnas alla moment. Men förhoppningsvis träffar vi Magnus i kväll och då ska jag ta med papper och penna och skriva upp hur han bar sig åt.
 
 
 
Min tallrik med pulled pork och Rolands till höger med revbensspjäll.
 
 Vi lär ha varit sammanlagt 50 ätande och allt gick åt. Rickard bjöd på sång och musik till maten. Ninni skötte quiz och karaoke.
 
Vi var trötta efter en lång stressig dag och lämnade tillställningen efter mat och kaffe. Himla fin kväll hade vi i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Trevligt värre!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback