Närproducerad äting igår kväll!

Bara Roland och jag. Biffar på eget älgkött, stekt egenodlad potatis och självplockade kantareller. Sommarspritzer till det.
 
Roland tog en snaps från Robins, hemkryddad med en-ved, inte enbär. Roland gillar den.
 
Dessert blev självplockade vildhallon från buskarna runt huset. Till dem vispgrädde som vi inte tillverkat själva, men den kommer i alla fall från Wermlandsmejerier som får en del mjölk från Guterud vars kor bl.a. får foder som odlats på Liane. ;- ))  Känns bra med så närproducerat som möjligt. Vildhallon är ju egentligen enda chansen att få äta färska okokta hallon.  Hallon  som man köper frysta ska ju kokas eftersom det finns smittrisk för calcivirus.  Så vi får passa på och njuta av de färska nu när de finns i mängd, grenarna ligger ner på marken, så mycket bär är det på dem.
 
Utsikten igår kväll till maten var också alldeles närproducerad, över sjön Östra Silen
 
Tyvärr går det inte att njuta av den här utsikten  året om. Men "Gustaf i den nordiska natten" håller koll på läget alla dagar.

Kommentarer
Postat av: Helena FREEDOMtravel

Men så lyxigt och exklusivt med en nästan totalt egenproducerad måltid! Härligt!

Postat av: Znogge

Maten såg god ut men snapsen vet jag inte om jag hade nappat på ;-)

Svar: Nej, jag gillar inte heller snaps i någon form-
Inga Magnusson

2016-07-29 @ 23:42:54
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback