Ledig söndag!

 
Inga stora förpliktelser på agendan! Bara att köra skräp till återvinning och koka ingefärs-shot. Jag har gjort om receptet lite
 
Kokar en dryg halv liter vatten. Låter det svalna till 60 grader.
Lägger  i 100 g skalad riven ingefära och blandningen får stå någon timme. Silar bort ingefäran. 
  Tillsätter en citron och en halv dl honung
Tappar upp på flaska och ställer in i kylskåpet. 
 
Jag kokar inte ingefäran eftersom jag läst att den förlorar kraft vid temp över sextio grader. Och citronen o honungen vid så där 40 grader.  Har ingen aning om huruvida den här drycken har någon magisk kraft. Men vi dricker ett snapsglas av den  varje morgon. Och så äter jag en matsked kokosolja varje dag. Blir nog minst hundra år med så mycket nyttigheter i kroppen. :-)

Kommentarer
Postat av: Lillan i Cornwall


Du skriver att du inte har några stora forpliktelser idag men det har jag, nämnligen att tala om hur fantasiskt bra jag tycker programmet med Lars Lerin och Leif G.W.Persson var. Jag blev rord men inte forvånad när Leif sa att Lars väckte hans beskyddarinstinkt och jag forstår precis vad han menar.
Det märktes tydligt att Leif trivdes i Lars sällskap (och vice versa) så det blir säkert fler träffar framover.
Nu väntar jag med spänning på nästa avsnitt i serien.

Svar: Va roligt att du tycker om dem! Vi är väldigt förtjusta i det också o kommer att kolla på varje avsnitt framöver. Som gamla Lerinbeundrare så hade vi gjort det även om det inte varit vår son Markus som hållit i programmens tillblivelse. Men vi är förstås stolta och glada över att hans stora arbetsuppgift i en för honom helt ny genre blev en succé. Du kan alltså se programmen live, eller på svt play?
Inga Magnusson

2016-01-31 @ 13:11:03
Postat av: Lillan



Jag kan se dem på SVT play.

Något som slår mig varje gång Lars pratar är hur nära besläktad den värmändska dialekten tycks vara med norskan.

Svar: Vi bor ju bara ett par mil från gränsen så här är det mycket norska med i dialekten.
Inga Magnusson

2016-01-31 @ 16:48:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback