"Läkare utan gränser" ...

... är den enda välgörenhetsorganisation som jag ger pengar till. Avslutade dagen med att skicka en slant dit. Jag är rätt skeptisk till de flesta andra eftersom de avslöjats med en hel del egennytta och saftiga löneavtal till sina anställda. "Läkare utan gränser" har i alla fall  ännu så länge inte ertappats med fingrarna i syltburken. Och jag hoppas jag slipper läsa om något sådant. Inte så mycket för pengarnas skull som för att jag vill behålla en bit tro på mänsklig godhet och oegennytta. 
 
Det är bra att organisationer av olika slag granskas. Senaste exemplet är Kommunal. Men tyvärr finns ett antal s.k. djur- och naturbevarande föreningar som aldrig kollas av någon journalist. Skulle nog behövas. En av dem går inte att få insyn i eftersom den är en privatägd stiftelse; WWF. Skulle  vilja syna den i sömmarna om jag hade resurser. Postkodlotteriet ger massor av pengar till de här vargkramarna och jag har avstyrt deras reklam för det eländet vill jag inte bidra till. Jag har sluppit den en tid, men nu kommer den igen! Suck!  One more time!

Kommentarer
Postat av: TantGlad

Jo...man får hoppas att inga snyltare tar pengar från det man bidrar till. Man vill ju tro på det goda.

Ha nu en fin lördag.
Kram till dig.

Postat av: Lena

Jag håller helt med dig!

2016-01-23 @ 17:39:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback