Gott Amarone!

I kväll drack vi en halv flaska av ett gott Amarone, ett julklappsvin tror jag att det var, eller till födelsedagarna! Det var till lite rester av kött, pannbiffar, och älggryta med potatis och brysselkål hemkörd bea. Det fick duga! God smak, mycket smak och lite eftersmak med annan karaktär än den första. Jag håller på och lär mig att dricka rödvin. Kollar hur mycket jag kan ta utan att få huvudvärk. Har hållit mig till vitt vin länge för att slippa det, men  två glas rödvin går i alla fall bra. Tur för det är ju så gott till kötträtter. Och så lite Ruhmtopf med glass och vispgrädde efteråt.
 
Skypade länge med son Mattias gjorde vi. Hans jobb 343 Studio på Microsoft har flyttat inom Seattle till Redmond. De har fått mer utrymme. En arbetskamrat från Dice kommer snart flyttande till Seattle. Vädret där var lugnt, + 5 grader ungefär. Långt från vår vinterkyla. Han kommer kanske hemåt i sommar och det gläder oss förstås. Kanske måste förnya några papper. Mattias jobbar just nu med extras till Halo 5, sånt som kommer till.
 
Om skridskoåkning vid bryggan i morgon

Kommentarer
Postat av: znogge

Låter inte fel alls! Amarone är sällan fel!

Postat av: FREEDOMtravel

Jag kan tyvärr inte dricka rödvin pga migrän, men Peter gillar rött ;)

Svar: Undrar varför vi är så många som inte tål rött egentligen?
Inga Magnusson

2016-01-16 @ 22:46:02
URL: http://www.freedomtravel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback