Annelie Nordström ...

... Kommunals ordförande kan man fundera på. Alltid intressant att studera  hur människor hanterar en krissituation. Jag har  försökt fïnna något försonande med henne, vi är ju barnskötare från början både hon och jag ;- ),  men det är svårt. Hon har naturligtvis, i likhet med oss alla, ett personligt ansvar för vad hon gör och har gjort. Hon kan inte smita undan det  genom att hänvisa till att hon hamnat i gammaldags vanor och en dålig kultur. Det är  Kurt Olsson-varning på såna uttalanden.  Det blir riktigt patetiskt när det kommer från en kvinna som har alla förutsättningar att veta bättre och som dessutom hade  makt att faktiskt kunna förändra.
 
Sen var det nåt med hennes framträdanden som inte stämde. Gång på gång i går kväll  vevades hennes  / Kommunals avbön i olika media. Men den föll platt på något sätt i mina ögon och jag begrep inte varför, men idag kom jag på orsaken. Hennes ord var ödmjuka med många förlåt  men  ackompanjerades av ett aggressivt kroppsspråk och ett tonfall som gjorde klart att hon helst velat  bita oss allihop, både tittare och pressuppbåd. :- )) Därmed förlorade budskapet trovärdighet.   Det blir liksom  skrämmande när ord och kroppsspråk ger  motsatta signaler. Hos Annelie blev det så tydligt att jag inte skulle bli förvånad om inslaget kommer att användas som avskräckande exempel på  utbildningar i ledarskap / argumentationsteknik eller dylikt.
http://www.dn.se/ekonomi/kommunals-ordforande-avgar-forlat-oss-forlat-mig/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback