Packmopedturnén är här nu!

Vi skulle åka och slänga papper och köpa en liter fil. Då hade alla mopparna anlänt till Stationscafét. De bor väl i tågvagnen antar jag. Mopederna är verkligen veteran, från 1955 till 1967 trodde  den medföljande reparatören. Han fixar det mesta på mopparna på vägen. Det var inte svårt att få tag på reservdelar:
- Det finns så många nördar, särskilt här i Värmland
De hade startat vid 11-tiden i Åmål idag sa Dregen
Men resan hade varit ovanligt marig med tre motorstopp. ;- ) Jag tror att det kör över Kvarntorp och Bäcken för att slippa E 18.  Mopparna har hängt med länge och har signaturer från tidigare förare. . Om en stund åker vi dit för att se showen vid hembygdsgården.  Kanske blir det  500 besökare.
 
Dregen fikade och showade i Skype med Sixten ( son kanske!)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Veiken

Jag har aldrig hört talas om det jippot! Jag gillar sånt! :)

Svar: Det nåt traditionellt värmländskt! ;- ))
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback