Tavlor att tycka om

 
 
De här två tavlorna har hängt på väggen mitt emot min säng i flera år och jag tröttnar inte på dem. Ändå har jag alltså sett dem så ofta och i olika stämningslägen. Tidigare tavlor tröttnade jag på eller fick fel minnen tillsammans med och bytte rätt ofta. Men de här har jag alltså haft länge och tycker fortfarande om dem.
Den översta tavlan är rätt liten målad i akryl skulle jag tro. Den heter "Sommarminne" målad av Monica Jacobsen från Säffle. Hon föddes i Halden. Jag betalade 600 kr för den och köpte den nog hos Gerd på Sjösala år 2000.
 Den här tavlan är målad på en flat sten och mitt foto gör den inte alls rättvisa. Den är otroligt välgjord, målad av Karin K och jag fick den av en elev i samband med att hon slutade hos oss, av  Hanna  år 2003.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback