Värmlands museum

Utanför museet har man gjort en ordentlig upprustning av lekparken! Den var välbesökt när jag var på museet förra veckan. Fint!
Sevärd var Höstsalongen. Visar några bilder här som jag fastnade för. Haren ovan skulle jag vilja ge till Roland ;-)
Jag är inte svag för installationer, men den här var inte så tokig. Vid ett fint dukat bord sitter ett antal uppklädda personer, men huvudena är högtalare som bara positionsbestämmer deltagarna.
Den här bilden var så klassiskt välgjord att man måste tycka om den för det goda hantverket.
Fann också ett par årjängskonstnärer med på listan och Els- Maries lugna ko-skulptur hittade jag också. Den är bra. Men det är så många verk med på höstsalongen att det är svårt att orka se alla vid ett besök. Man blir lite "upplevelsetrött".
 
Sen passade jag förstås på att äta lunch på museet, den var som vanligt god. Maten är ofta god på museer och Värmlands museum är inget undantag, dock är det hela förvirrat presenterat. Det var inte bara jag som undrade hur man skulle bära sig åt för att ta mat och för att betala, vad som ingick osv. Några skyltar skulle kunna hjälpa upp det hela.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback