Ungdjur på bete ...

... på sönnare Brogâle. Vacker syn när jag var ute på långpromenad med Seffrin-taxen. Det är på mark som hör hit, till Prästgården - Liane och djuren  ägs av våra arrendatorer bröderna Jacobsson på Guterud i Långserud. Glad att jag kunde ta kort på dem på nära håll idag, de vill annars gärna hålla till borta vid badplatsen vid dungen rakt fram till vänster.
 
Precis när jag tog det här kortet idag pingstafton så var det bröllop på Silleruds gamla kyrkplats, dungen rakt fram till höger. Jag vet inte vilka som gifte sig, det stod en gammal fin kärra efter vägen. Kanske blev det hästskjuts till Tjolitta för där var iordninggjort för fest av något slag.
 
Sjön Östra Silen syns i bakgrunden och bortanför där är Tobyn
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback