Korgen på hjul

Den måste vara ett under av hållbarhet; lövkorgen! Mamma köpte den någon gång i slutet på 50-talet - början på 60-talet och hon använde den oerhört mycket hela sommarhalvåret. Lätt att hantera, lätt att ta med och lagom stor. Sedan några år är den alltså min och jag uppskattar den verkligen. Numera förvaras den i lilla förrådshuset som var med på bloggen för ett par dagar sedan. De senaste åren har jag spejat efter en ny sån här i butikerna och i katalogerna men det har inte funnits någon liknande.
 
För övrigt så speglar väl bilden ungefär läget just nu runt huset; några förskrämda blå primuler blommar lite, penséer förstås och så påskliljorna på väg upp ur jorden. Gräsmattan grönskar inte om nu någon trodde det. ;-)) Det är året - runt- grönt med mossa.! Lite det jag menar med att inte kalla området runt huset för trädgård, det mesta hinglar och går liksom.  Det blir som det blir. Mammas lövkorg ärvde jag men hennes skicklighet med blommor och blad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback