En krona har jag fått idag.....

... fast inte en sån här fin att ha ljus i.
Inte heller en gyllene, en sån som prinsessor får.
Inte heller en sån som man stoppar i väskan.
Min krona är inte ett dugg snygg, dyr blev den och ont gjorde det!!!
Och den tog hela dagen i anspråk med mental förberedelse (ren skär skräck!!!) innan, själva projektet på några  timmar med  resa och så till slut tycka- synd -om -mig- själv- tid inkluderande Panodil och powernap. Nu är det i alla fall klart för den här gången och huvudvärken börjar ge med sig. Det var ju inte den första kronan och, misstänker jag, inte den sista heller. Undrar vid såna här tillfällen varför den här kroppsdelen ska behandlas annorlunda när det gäller sjukförsäkring. Det går ju liksom inte att leva med vare sig en trasig hand eller en trasig tand. Jag har en kanonbra tandläkare och det är jag glad för, men kostnaden gräver djupt i kassan.
 
 Imorgon blir det bildserie med stilstudie i en ettårings äting! Det är ett äventyr att äta när man är ett år!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Aj då, din stackare!Jag har fått tagit bort en tand och något måste göras där men nu fick jag stora skälvan... Hoppas anspänningen och värken släpper snart.

Svar: Tack för omtanken! Asch man behöver inte ersätta alla borttagna tänder. Jag drog ut fem stycken av de längst bak och det går utmärkt att leva utan dem. Billigare blir det också, eftersom jag slipper hålla på och laga dem.
Inga Magnusson

Postat av: Veiken

Oj, inte roligt alls. Tänk så många olika kronor det finns. Vårt vilda tungomål är inte alltid så lätt! ;)

Svar: Nej, det finns många synonymer att kryssa mellan.
Inga Magnusson

2015-06-16 @ 20:07:32
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: N

Ajaj!

Svar: Ja det gör ont och tar en och en halv timme i stolen! ;- (
Inga Magnusson

2015-06-16 @ 20:53:29
URL: http://nouw.com/nathaliemaria
Postat av: Ruth i Virginia

Och här trodde jag, att alla hälsoproblem
löstes utan kostnad i Sverige. :)

Svar: Nej, tandvården är svindyr. En ny krona kostar mig 4000 - 6000 SEK, beroende på vilken sida om högkostnadsskyddet jag hamnar. . Om jag vore en fattig svensk pensionär så skulle jag helt enkelt inte ha råd med det. Och som svensk pensionär skulle jag inte kunna söka några extra bidrag till det. Om jag däremot vore invandrar-pensionär så skulle jag kunna söka ett bidrag för extra kostnader, vilket är lite absurt!
Inga Magnusson

2015-06-16 @ 20:56:37
Postat av: harnäsgubbe

kram!!!!

Svar: Tack för omtanken!
Inga Magnusson

2015-06-16 @ 22:34:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback