Det utdragbara huset! Dragspelshuset!

Vi har pratat så länge på att besöka det här huset som ett par holländska arkitekter byggde mitt i skogen vid en sjö här i vår kommun. Det går att dra ut över bäcken på andra sidan. För något halvår sedan såg vi ett tv-program gjort om och i det här huset. Helt fantastiskt är det! Vi vågade oss fram och titta. Om ägarna är där så står det en skylt vid vägen "Privat" men det gjorde det inte idag, så vi hade med ett par vänner och en fikakorg. Trevlig utflykt!
Den här delen går alltså att dra ut över bäcken och man kan se rakt ner genom golvet om jag minns rätt från tv-programmet.
Här är en husvagn inbyggd i jord som en jordkällare, men tyvärr ser det ut att ha varit inbrott där. När tv-programmet gjordes så bodde nog programmakaren där.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Men så annorlunda och speciellt!

Postat av: Tyra Tok

Åh, häftigt att det ligger så nära er. Jag såg det också på TV.

2015-06-07 @ 17:50:02
URL: http://tyratok.blogg.se
Postat av: Lena

Ser ut som ingenting annat. Undrar hur det ser ut med vatten och viktigast: avloppet? Hoppas inte bäcken får bli kloak.

Svar: Jag vet inte hur man löst avloppet. Men det ska ju vara ett ekologiskt hus så jag antar att man ordnat det på ett godtagbart sätt.
Inga Magnusson

2015-06-07 @ 20:33:16
Postat av: FREEDOMtravel

Oj, det var ett väldigt speciellt hus!!! Kul med fantasi :)

Svar: Ja, det har väckt uppmärksamhet!
Inga Magnusson

2015-06-07 @ 20:34:11
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: Lena

Detta har vi nog missat totalt, det vore roligt att besöka , förstår att det är i glaskogen men vart ?

Svar: Svårt att beskriva i text. Men om du går in på länkarna i blogginlägget så kan du klura ut det tror jag. Ett alternativ är ju att åka till campingen i Lenungen och fråga.
Inga Magnusson

2015-06-07 @ 23:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback