Trerätters med grillat lamm

Jag hör ibland kommentaren 
- Va löjligt att blogga om vad man äter. 
Ok, inte varje dag, men ibland äter man  mat som är speciellt god och då kan bloggen funka som en receptsamling. Vi blev bjudna på en smarrig trerätters för ett tag sedan och jag vill komma ihåg den för att kanske härmas någon gång ; -)
 
Förrätten var alltså rösti med hackad rödlök o vänerlöjrom. Minns inte men gissar att det var gräddfil med också, men kanske inte. Exklusivt med den löjrommen! Den är svår att få tag på. 
 
Lammkotlettrad utan ben, grillad perfekt på gasolgrill. Såsen var kall med creme fraiche tror jag, eventuellt med majonäs, riven gurka, vitlök o mynta i . Men jag har inte fått receptet på den.
 
Desserten var hemgjord marängbotten med vispgrädde smaksatt med lemon curd toppad med färska jordgubbar.
 
 
Så här såg lammköttet ut på grillen. Kollades med termometer för att bli exakt saftigt o nästan genomstekt.
Detta var så himla gott!  Jag har härmed reviderat alla mina fördomar om lammkött (det smakar inte ull!) och om gasolgrillar (det blir stekyta!)

Kommentarer
Postat av: FREEDOMtravel

oj vad gott det ser ut! Jag gillar att läsa om mat. Om man fotar sina ostmackor och lägger på Facebook och skriver "nu äter jag frukost" är det lite fånigt, men goda maträtter på bloggar kan vara inspirerande.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback