Ledig dag!

Ledig dag idag! Och den är totalt oplanerad. Ett helt oskrivet blad!
 
Skulle ha varit skönt att gå ut och gå  med taxen eller ta fram skidorna. Men med stritt regnande igår och minusgrader nu på morgonen ska gamla kärringar nog hålla sig inomhus och inte riskera att bryta ålderssköra lårbenshalsar. ;-)  Vi får se hur dagen utvecklar sig. Kanske en god bok eller något nyttigt hushållsarbete.
 
Nöjer mig med att tänka på Emil i Signebyns filosofiska uttryck om tidens gång när han ville ta det lugnt med dyngkörning och inte jäkta:
 
Det är inget det är så gott om som dagar
Det är en ny varje morgon
Och alla kommer de österifrån
 
Så sa Emil  fast på dialekt och då lät det väl ungefär så här.
 
Då är inge dä ä sô gôtt om som daer
Dä ä en ny  för hôr môran
Å alle kommer di östifrå

Kommentarer
Postat av: znogge

Snö, regn och minusgrader är som gjort för halka och då gäller det att ta det försiktigt! Olyckan är så lätt framme...

Postat av: AnnaKK

Hej! Låter fint med en ledig dag - det har maken också, men han försvann ut i skogen i gryningen för att arbeta! ;-)

Du behöver inte leta efter mej på Facebook - jag har redan hittat dej där! Och lagt en vänförfrågan. :-)

Svar: Min gubbe arbetar också i skogen idag, jag var precis där med dagens lunch åt honom. Va bra att du har hittat mig på Facebook, jag ska genast gå in o bli vän med dig.;-)
Inga Magnusson

2015-01-27 @ 11:54:45
URL: http://annakk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback