Torsk på Riche!

På födelsedagsfesten på Riche hade jag inte tänkt äta  någon stor måltid. Men föll direkt när jag såg menyn: Man har tagit tillbaka den ångkokta torskryggen med pepparrot, skirat smör, kokt potatis  och ägg bland klassikerna. Jag har skrivit om den här maträtten  förut, jag har ätit den några gånger på Riche, men vid de senaste besöken så har den varit borttagen. Nu var den i alla fall med och den smakar fantastiskt. Har försökt göra den hemma men lyckas inte. Jag får inte fisken så där bladig och smakrik
Besticken o menyn får man i fina förpackningar.
Nu gör jag bilder från lunchen den 28:e på Grand och lägger snart ut dem här. Det var också en fin dag, alltså den riktiga födelsedagen.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Mmm... Fisk är alltid ett säkert kort :D

Trevlig nyårsafton önskar jag dig!

Svar: Trevligt nyårsfirande önskar jag dig också!
Inga Magnusson

Postat av: FREEDOMtravel

Låter väldigt gott! Jag har aldrig varit på Riche...

Svar: Ni måste gå dit nu snart, medan de har torsken kvar på klassikermenyn. En restaurang som funnits sedan 1800-talet. Ligger på Birger Jarlsgatan.
Inga Magnusson

2015-12-31 @ 11:36:32
URL: http://www.freedomtravel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback