En man stryker runt husväggarna nu!

Jag såg honom  först i norrfönstret, sedan i fönstren åt väster o söder! Han går  nära väggen, har arbetskläder inte jaktkläder eller sotarkläder. Jag är inte så väldigt klädd än, vi bor ju i skogen och förväntar oss inte att någon utifrån ska se in genom fönstren.  Lätt  skräckslagen blev jag vid första anblicken även om han artigt avstod från att titta in. Kunde inte begripa vem det var, lite overkligt var det faktiskt i förstone med folk så nära inpå. 
 
Tack o lov så är Roland hemma och jag ylade nåt osammanhängande till honom om mannen utanför huset. 
 
- Anticimex, fick jag till svar. 
 
Vi har nåt slags avtal med Anticimex att bekämpa skadedjur vid våra hus och det gör de alltså nitiskt och i förebyggande syfte oavsett om man är hemma eller inte. En suck av lättnad blev det o Anticimexmannen fortsätter sina plikter.  Vi har inte sett skymten av några möss någonstans och det brukar inte vara nåt problem. Men ändå bra att vara ute god tid i fall att.

Kommentarer
Postat av: znogge

När man får oväntat besök ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback