Dan före dopparedan!

Tempot idag blir inte så hetsigt. Ska griljera skinkan som kokades igår och städa golven i vardagsrum och kök. Sen ska granen på plats förstås. En jakttur med Seffrin ryms nog också i schemat.
 
Tänker på min mamma som slet så dagarna före jul med att få allt i ordning med massor av mat och natten före julaftonen så fernissade hon alltid golvet i köket.  Men hon tyckte att det var så roligt med jul. Jag har nog ärligt talat aldrig älskat julen så som den förtjänar, men jag gör alla moment utan sura miner.

Kommentarer
Postat av: Veiken

Dagen före dopparedan och vi som lever på 2000-talet har väl lugnat oss lite med alla bestyr! Jag tillhör sorten som gör så lite som möjligt till Julen! GOD JUL!

Postat av: FREEDOMtravel

Det är nog inte många som går in så hårt för julen som man gjorde förr, och så kan man ju köpa mycket julmat färdig, om man vill. En riktigt God Jul önskar vi från husbåten!

2015-12-23 @ 11:15:08
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: FREEDOMtravel

Det är nog inte många som går in så hårt för julen som man gjorde förr, och så kan man ju köpa mycket julmat färdig, om man vill. En riktigt God Jul önskar vi från husbåten!

2015-12-23 @ 11:15:22
URL: http://www.freedomtravel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback