Bjöd oss själva på lunch idag!

 
Frågade gubben idag på förmiddagen om han ville åka Harley till Esters Café i Långserud  och äta lunch idag. Och han var inte alls nödbedd. Fast jag åker ju bil då förstås, inte mc. ;- )  Jag tog som vanligt laxtallrik och han tog som vanligt grilltallrik. Smakar bra även om jag inte orkar äta allt. Men Sinnika på Stationscafét har en godare laxvariant, inte så salt.
Ny dessert blev det; citronpaj med kaffe. Jag kunde äta allt utom pajskalet. Den är vacker att se på också.
För övrigt så var det som förra söndagen så jag kör samma bilder som då på gubben, hojen och interiören. ;- )
 

Kommentarer
Postat av: Lena

men att du inte åker bakpå ! du skulle säkert passa utmärkt som spätta , liten och lätt
ja det är fint på esters fast vi har aldrig ätit lunch , bara fikat med smarriga bakverk

Svar: Tack det var vänliga ord! ;-) Fast efter en hel sommar med smarriga grillsåser så känner jag mig inte så superlätt. Nu får det bli återgång till 5:2 för oss båda! Jag körde motorcykel en hel sommar, en Kawasaki, 1971 ungefär, det räcker för mig!
Inga Magnusson

2015-08-23 @ 20:41:58
Postat av: Znogge

Den där pajen står det visst mitt namn på!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback