Tornfalken kom igår!!!!!

Han kom verkligen igår, tornfalken! När vi stod vid studsmattan nere på Liane så hördes den välbekanta drillen svischa förbi uppe i luften. Jag reagerade på det välbekanta ljudet och när jag kollade uppåt så fick jag se tornfalken visa upp sin svängande flykt med de snabba vingslagen. Om båda är tillbaka vet jag inte men jag såg i alla fall en och det verkar som om den bor i Oskars gamla duvslag på ladugårdsgaveln igen. Förra året häckade flera par här, ska bli roligt att se om de kommer tillbaka.
 
Det är helt ok annars också på fågelfronten; ett par tranor går nere på Smörhôla och minst tre tofsvipor + ett antal starar.

Kommentarer
Postat av: Josephine

ornitologerna göre sig besvär med att boka hos er! :-)

Svar: Tja varför inte!
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback